Proiect
Tine pasul cu viitorul.
APEL: PEO/78/PEO_P9/OP4/ESO4.7/PEO_A36– “Tine pasul” – Regiuni mai puțin dezvoltate
Cod proiect: 317949
Perioada de desfășurare: 01.10.2024 – 30.09.2027
Valoarea totală a proiectului: 4.959.602,57 lei
Valoare eligibilă nerambursabilă din partea fondurilor FSE – 4.215.662,18 lei
Valoarea eligibilă nerambursabilă din bugetul național 743.940,39 lei
Solicitant: Asociaţia Pentru Sprijin În Dezvoltarea Economiei Sociale – Incluziune, Responsabilitate, Cooperatistă, Antreprenoriat Social – IRCAS
Partener: Fundatia De Sprijin Comunitar AFJ
Parteneriat
Asociaţia Pentru Sprijin În Dezvoltarea Economiei Sociale – Incluziune, Responsabilitate, Cooperatistă, Antreprenoriat Social – IRCAS
ASOCIATIA PENTRU SPRIJIN IN DEZVOLTAREA ECONOMIEI SOCIALE – INCLUZIUNE, RESPONSABILITATE, COOPERATISTA, ANTREPRENORIAT SOCIAL (IRCAS), activează în domeniul sprijinirii şi orientării pentru integrare, readaptare şi reeducare profesională a grupurilor vulnerabile precum şi a medierii sociale a acestora. De asemenea, acordă sprijin şi suport persoanelor cu handicap, familiilor şi copiilor aflaţi în dificultate.
Misiune: Promovarea economiei sociale, securităţii comunitare, susţinerii dezvoltării şi optimizării spaţiului comunitar, reprezentării intereselor populaţiilor de risc social, marginalizate, vulnerabile şi defavorizate.
Scop: Identificarea şi dezvoltarea metodelor de cunoaştere şi intervenţie directă sau indirectă în domeniul economiei sociale, derularea unor activităţi şi programe în vederea optimizării indicatorilor specifici economiei sociale, utilizând preponderent resurse locale specifice şi nespecifice, umane şi materiale, în parteneriat cu alţi actori sociali. Grupurile ţintă şi beneficiarii în activităţile Asociaţiei le reprezintă populaţiile vulnerabile şi marginalizate sau cu risc de marginalizare.
Cu o vasta experienta in domeniul implementarii proiectelor cu finantare europeana, este cunoscuta la nivel regional si nu numai ca o importanta organizatie de interes in domeniul dezvoltarii resurselor umane, educatiei formale si non formale si suport persoanelor vulnerabile atat copii cat si adulti.
Fundatia De Sprijin Comunitar AFJ
Fundația de Sprijin Comunitar este o organizație neguvernamentală de utilitate publică, apolitică și nonprofit înființată în anul 1997. De-a lungul timpului, cu ajutorul oamenilor de bine, organizația a putut să se implice și să contribuie la îmbunătățirea vieții a peste 30.000 de copii și bătrâni din Bacău, aflați în nevoie și marginalizați social.
Fundația desfășoară programe ample în domeniul social, medical, educațional, care îmbunătățesc condițiile de viață pentru vârstnici, bolnavi în faze terminale, copii provenind din familii sărace, comunități rurale izolate și persoane cu dizabilități. Acestora li se adaugă un complex proiect de voluntariat în care se implică peste 250 de tineri din aproape toate liceele bacăuane, dornici să ajute și să întindă o mână de ajutor semenilor aflați în suferință.
Activități
Activitate: A1 Organizarea si derularea de campanii de conștientizare a angajaților si angajatorilor privind importanta participarii la FPC
A1.1 Organizarea si derularea de campanii de constientizare a angajatilor si angajatorilor privind importanta participarii la FPC
Activitate: A2 Consilierea profesionala a angajatilor pentru incurajarea participarii la programele de FPC, inclusiv in legatura directa cu dezvoltarea carierei si aparitiei de noi competente pe piata muncii
A2.1 Consilierea profesionala a angajaților pentru încurajarea participării la programele de FPC, inclusiv in legătura directa cu dezvoltarea carierei si apariției de noi competente pe piața muncii
Activitate: A3 – Organizarea si derularea de programe de formare profesionala pentru angajați, inclusiv persoane care ocupa poziții de management
A3.1 – Organizarea si derularea de programe de formare profesionala pentru angajati, inclusiv persoane care ocupa pozitii de management
Activitate: A 4 – Acțiuni inovative pentru creșterea participării la FPC si oferirea unui sprijin educațional individualizat, inclusiv prin activități de transfer de bune practici
A 4.1 – Acțiuni inovative pentru creșterea participării la FPC si oferirea unui sprijin educațional individualizat, inclusiv prin activități de transfer de bune practici
Activitate: A5. Informare, publicitate si vizibilitate
A5.1 Informare, publicitate si vizibilitate
Cursuri
Competente digitale – Specializare – Concepte de baza in Tehnologia Informației si a Comunicațiilor – 60 ore
Manager inovare – Specializare – 80 ore
Lucrător comercial Specializare – 180 ore
Lucrător comercial – Calificare nivel 2 – 360 ore
Obiective și rezultate
Obiective si rezultate previzionate
Obiectivul general îl reprezintă implicarea a 601 angajați, inclusiv a persoanelor care ocupă poziții de management, în programe de consiliere și formare pentru actualizarea competențelor specifice ca urmare a evoluțiilor tehnologice rapide și a apariției de noi competențe, în vederea certificării a 588 dintre aceștia (din care 89 calificați=15,13% ) pentru facilitarea tranzițiilor profesionale și promovarea mobilității profesionale.
Obiectivele specifice ale proiectului:
Obiect Specific 1 – Promovarea importanței participării la FPC în rândul angajaților și angajatorilor din regiunile de dezvoltare Sud Est și Nord Est prin organizarea unei campanii (12 evenimente-câte 1/județ) de informare și conștientizare pe o perioadă de 36 luni, precum și prin diseminarea manualului de bune practici
Obiect Specific 2 – Dezvoltarea capitalului uman prin participarea celor 601 angajați din grupul țintă la activități de consiliere profesională în vederea încurajării participării la FPC, evaluării personalității și dezvoltării abilitaților și încrederii în sine, stabilirii unui plan individual de formare profesională pentru creșterea nivelului de competențe și stabilirii unui traseu de dezvoltare a carierei.
Obiect Specific 3 – Dezvoltarea competențelor profesionale și tehnice, inclusiv a celor digitale și verzi pentru 601 angajați prin participarea acestora la programe de formare profesională.
Principalele rezultate :
• 601 angajați cu domiciliul în NE și SE – selectați pentru participarea la consiliere și cursurile de formare
• 1 procedură de derulare a sesiunilor de informare și consiliere elaborată; 601 module de informare și consiliere derulate pentru cei 601 angajați din care 50% femei
• 601 angajați care participă la un program de formare profesională din care: 91 participanți la cursul de calificare, 510 participanți la cursuri de specializare, 3 tipuri de cursuri specializare: competențe digitale, manager inovare, lucrător comercial- desfășurate, examanene de certificare/ calificare organizate.
• 588 absolvenți (97,8%) ai programelor de formare certificați, din care minim 89 (15,13%) Persoane care obțin un certificat de calificare în conformitate cu prevederile OG nr. 129/ 2000;
• un manual de bune practici elaborat și diseminat online pe paginile de site/ Facebook ale proiectului
Grup țintă
Angajați un numar de 601 persoane din Regiunea mai putin dezvoltata Sud-Est, respectiv judetele: Braila, Buzau, Constanta, Galati, Tulcea, Vrancea si din Regiunea mai putin dezvoltata Nord Est, respectiv judetele Vaslui, Neamt, Botosani, Suceava, Bacau, Iasi.
Indicator | Categorie | Nr.persoane |
EECO01 | Numar total de participanți | 601 |
Indicatori prestabiliţi de rezultat
Indicator | Categorie | Nr.persoane |
EECR03 | Persoane care dobândesc o calificare la încetarea calității de participant | 89 |
5SR01 | Participanți care au finalizat formarea cu certificat/care au participat la schimb de bune practici/ instruiri | 588 |